Wat kunnen jullie van ons verwachten?

Training op maandag van 18u30 tot 19u30:

  • 5 km-loop onder begeleiding van Guy (tempo max. 8,5 km/u).
  • Mogelijkheid tot lopen van langere afstand (7 à 8 km) en/of (beperkte) intervaltraining. Hiervoor kunnen we rekenen op begeleiding door Susan. Het tempo ligt hier iets hoger (+/- 9 km/u).
  • Wie graag wat meer kilometers per uur verwerkt, kan aansluiten bij de snelle groep onder begeleiding van Danny (10 à 11 km/u).

Training op donderdag van 18u30 tot 19u30:

  • 5 km-loop onder begeleiding van Peter (tempo +/- 8,8 km/u).
  • Mogelijkheid tot lopen van langere afstand (7 à 8 km) en/of (beperkte) intervaltraining onder begeleiding van Sarah (tempo +/- 8,8 km/u).
  • Ook op donderdag neemt Danny de snellere dames en heren op sleeptouw (10 à 11 km/u).

Training op zondag om 10u afwisselend in Parkbos of Scheldevelde:

  • Mogelijkheid tot lopen van diverse afstanden aan eigen tempo.
  • Lopen in de natuur op verharde paden, altijd in daglicht.
  • Begeleiding door Peter, Alexander en Sarah.
  • Ideaal om de draad weer op te pakken na een eventuele platte rust in de zomer - je kunt al starten met een toer van 2,8 km.
  • Lees zeker het document met alle praktische informatie.

We geven graag ook volgende aandachtspunten mee:

  • We starten in oktober met dit uitgebreide aanbod, maar zullen gaandeweg de inhoud van de trainingen afstemmen op de verwachtingen en doelstellingen van onze lopers. We willen absoluut niet raken aan de basisgedachte dat meelopen met de Moerkensheidelopers in de eerste plaats plezant moet zijn!
  • De begeleiders zijn in principe elke week aanwezig, tenzij jullie een tegenbericht ontvangen via Twizzit.
  • We warmen gezamenlijk op. We spreken af aan de hoofdingang van de voetbaltribune. Op zondag spreken we af aan het startpunt in de J-B de Gieylaan.
  • Kom op tijd en liefst wat vroeger dan 18u30. Om ons loopuurtje zo volledig mogelijk te benutten, willen we stipt kunnen vertrekken. Op zondag spreken we af om klokslag 10 u.
  • Wil je na de training nog een (paar) extra kilometer(s) lopen? Maak dan bij voorkeur gebruik van de Finse piste rond het atletiek- en voetbalveld.
  • In januari 2019 starten we met een loopschema om van 5 km naar 10 km toe te werken. Dat geeft jullie nog ruim de tijd om eerst die 5 km weer onder de knie te krijgen!