Sammy, je pluszoon Sander is sedert zijn 6 jaar (2015) reeds actief lid van atletiek De Pinte. Was dit
voor jou een logische keuze om in 2016 trainer te worden? Wat heeft de doorslag gegeven
om je te engageren als trainer?
Ik ben inderdaad door Sander terug in de atletiek gerold. Doordat ik regelmatig eens bleef
kijken naar de trainingen kwam ik op een gegeven moment in gesprek met Koen. Hij stelde me de vraag of ik geen zin had om als trainer aan de slag te gaan. In het
begin hield ik de boot af omdat Laura en ik nog een kindje verwachtten, wat ongetwijfeld
voor enige extra drukte zou zorgen in ons leven. Na de geboorte van Simon en bij aanvang
van het seizoen 2016-2017 besloot ik dan toch op de herhaaldelijke vraag van Koen in te
gaan. Aangezien ik Sander kwam brengen en ophalen kon ik evengoed ter plekke blijven en
mijn steentje bijdragen. In die tijd bestond het trainerskorps hoofdzakelijk uit studenten wat
vooral tijdens de examenperiode zorgde voor onderbemanning. Als werkende mens had ik
daar minder last van. Ook vond ik persoonlijk dat er wat te veel gespeeld en te weinig geoefend werd,
vandaar mijn initieel engagement.









